Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Klachtencommissie

De klachtencommissie is een onafhankelijke commissie verantwoordelijk voor de behandeling van en advisering over klachten. 

De UvA heeft een klachtencommissie ingesteld ten behoeve van de behandeling van klachten van studenten en medewerkers van de UvA die zien op gedragingen en de wijze van bejegening van of door medewerkers en/of organen van de UvA. Het moet dan gaan om een gedraging van een medewerker van de UvA die tijdens het uitoefenen van de functie is gedaan. 

Klachtencommissie leden

De Klachtencommissie bestaat uit de volgende leden:

  • mw. mr. M.B. de Witte-van den Haak (voorzitter)
  • dhr. dr. R. Wilders (plv. lid namens het CvB)
  • mw. mr. V. Arnaiz Rivas (plv. lid namens de COR)
  • mw. N.E. Hol (lid namens de CSR)
  • dhr. R.V. van Beek (plv. lid namens de CSR)

Klachtenregeling

De klachtenprocedure is beschreven in de volgende regeling: 

Regeling ter behandeling van klachten van personeelsleden en studenten UvA 2021

Jaarverslagen

Vragen en contact

Klachten kunnen worden ingediend via: klachtencommissie-uva@uva.nl.

Universiteit van Amsterdam
t.a.v. Klachtencommissie
Postbus 19268
1000 GG Amsterdam

T: +31 (0)20 525 2736