-
Waar kan ik betalen bij de UvA?
Bij de kantines, restaurants en koffiecorners, snoep- en frisdrankautomaten en de bibliotheekbalies kun je betalen met een tegoed op de collegekaart.
Bij de bibliotheekbalies is het ook mogelijk om te pinnen.
-
Hoe laad ik betaaltegoed op voor o.a. automaten?
Via de website myNetPay (nieuw venster) laad je tegoed op je collegekaart op. Voor opladen via de website betaal je € 0,50 bankkosten per opwaardeertransactie.
Je kunt je kaart ook opladen bij de oplaadpunten op UvA- en/of HvA-locaties (zie verdere vragen). Opladen bij de oplaadpunten op de locaties is gratis.
-
Waar vind ik oplaadpunten op UvA-locaties?
AUC: Science Park 113, in entree
Duisenberg school of finance, Gustav Mahlerplein 117, 1e etage
FNWI: Science Park 904, achter entree
IWO: Meibergdreef 29, 4e etage
OMHP: Oude Manhuispoort 4-6, centrale hal
P.C. Hoofthuis: Spuistraat 134, 3e etage t.o. lift 1 en 2
REC A: Nieuwe Achtergracht 166, in reproruimte van A.0.
REC B/C: Nieuwe Achtergracht 166, 1e etage in kantine
REC H: Roetersstraat 11, bij ingang naast lift
REC M: Plantage Muidergracht 12, 1e etage bij automaat
Universiteitsbibliotheek: Singel 422, nis tegenover kantine
-
Waar vind ik oplaadpunten op HvA-locaties?
Benno Premselahuis, Rhijnspoorplein 1, bg t.o. Micaffe
Dr. Meurerhuis, Dr. Meurerlaan 8+10, entree
Fraijlemaborg, Fraijlemaborg 133, op de eerste etage
Kohnstammhuis, Wibautstraat 2-4, bij het Servicepunt
Leeuwenburg, Weesperzijde 190, bij het restaurant
Muller-Lulofshuis, Wibautstraat 5a, bij het dakterras 2 e etage
Nicolaes Tulphuis, Tafelbergweg 51, entree t.o. de receptie
Wibauthuis, Wibautstraat 3B, bij het restaurant
-
Ik heb wel geld op mijn account gezet, maar als ik probeer te betalen krijg ik het signaal ‘niet betaald’. Wat moet ik doen?
Waarschijnlijk moet je je kaart nog activeren. Ga met een geldig legitimatiebewijs en je collegekaart naar een servicepunt en laat je kaart activeren.
-
Waar kan ik zien hoeveel tegoed ik op mijn kaart heb staan?
Dit kun je online zien via myNetPay en bij de oplaadpunten op de verschillende locaties.
-
Ik ben mijn kaart verloren / mijn kaart is gestolen. Kan de kaart worden geblokkeerd? En wat gebeurt er met het tegoed?
Bij verlies/diefstal kun je de kaart op reguliere wijze blokkeren, via www.mijnuvapas.nl (nieuw venster), en een nieuwe kaart aanvragen. Met je nieuwe collegekaart heb je automatisch weer beschikking over je betaaltegoed.
-
Worden er bij het opladen van mijn kaart transactiekosten in rekening gebracht?
Bij opladen via de website wordt € 0,50 in rekening gebracht. Dit zijn doorberekende kosten die door de bank in rekening worden gebracht.
-
Waarom kiest de UvA hiervoor en niet voor pin?
Implementeren van pin zou dermate duur zijn waardoor de prijzen van producten zouden moeten worden verhoogd. Het streven is om de prijzen zo laag mogelijk te houden.
-
Kan ik met mijn buitenlandse bankpas of creditcard tegoed opladen op mijn kaart?
Nee, dat kan niet, behalve wanneer je een Paypal-account gekoppeld hebt aan jouw creditcard of buitenlandse bankrekening.
-
Kan ik mijn tegoed op mijn account terugstorten op mijn rekening?
Als je het betaaltegoed teruggestort wilt krijgen op je IBAN of op je Paypal account, dan kun je een verzoek tot teruggave van het huidige betaaltegoed indienen.
Na ontvangst van het verzoek tot teruggave én als alle gegevens correct zijn opgegeven, duurt het gemiddeld tien dagen voordat het betaaltegoed teruggestort is op het door jou opgegeven IBAN of Paypal account. Meer informatie over teruggave (nieuw venster).
-
Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd bij het gebruik van mijn kaart?
Alleen het gebruik van de kaart wordt geregistreerd, deze gegevens zijn anoniem en niet persoonsgebonden.
-
Wanneer moet ik mijn account opheffen?
Hef je account alleen op vlak voordat je stopt met studeren bij de UvA en zorg dat je daarvóór het betaaltegoed hebt opgemaakt.
Als je tussentijds je account opheft is er geen mogelijkheid om een nieuw account aan te maken. Er wordt een administratieve vergoeding ingehouden van € 2,50 bij het opheffen van het account.
Contact Servicedesk Facility Services (FS)
T: 020 525 1403
E: servicedesk-fs@uva.nl
Formulieren voor facilitaire diensten
Een aanvraag doen of storing melden? De status van je melding(en) bekijken? Ga naar www.uva.nl/fs-meldingen (nieuw venster).